onsdag den 21. august 2013

Bogtips vol. 1

Efter en turbulent uge hvor jeg har været nedlagt på det grummeste af en fæl omgang maveonde, så er det blevet tid til - lidt forsinket - at tage hul på en ny uge. Tiden i sengen fik mig til at tænke på, at det er rigtig godt at have lidt læsestof til disse dage, og nu går vi jo mod efteråret og de mørke aftener, så her kommer et par tips til bøger, jeg har læst på det seneste. Jeg vil følge op med flere bogtips over det næste stykke tid, for jeg synes, der er rigtig mange spændende og inspirerende bøger på markedet for tiden.


Skal du eje én bog som urban gardener eller havetosset bybo, så er det denne! Dorthe Kvist skriver let tilgængeligt, inspirerende og utrolig praktisk orienteret. Den er mest fokuseret på det spiselige, du kan dyrke i haven, men der er også lidt om blomster, bybier, høns osv. Glasuren på kagen er de fine DIY, der er drysset henover bogen. Jeg blev med det samme fristet til at afprøve flere med det samme! Byhaven får min klareste anbefaling med 6 ud af 6 stjerner.


Signe Wenneberg udgav for et års tid siden bogen "Spis din have", og selve budskabet er jeg selvsagt pjattet med, men bogen levede efter min mening ikke op til forventningerne. Det skyldes nok også, at jeg har det lidt anstrengt med forfatteren. Jeg synes ganske enkelt at hun har for mange løftede pegefingre, og det bryder jeg mig ikke om. Og så synes jeg måske ikke, at man skal prædike "kort fra jord til bord" og samtidig lade sin bog trykke i Letland for at spare penge... Men udmærket læsning og jeg giver den 3 ud af 6 stjerner.


Mødet med Michelle Obamas "American Grown" var ret tilfældigt, men ikke desto mindre super interessant. Selvsagt en meget velskrevet bog og med et enormt vigtigt budskab i et land, hvor overvægt blandt unge er et stort problem, og hvor mange ikke spiser grøntsager. Læs den også for at få bedre kendskab til hendes "Let's Move" bevægelse, men regn ikke med, at du får de store praktiske tips til din egen havebrug. Spændende bog som jeg sugede til mig og giver 5 ud af 6 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar